اثر "ضرورت بازنگری نظام اقتصادی افغانستان" چاپ گردید

Ezatullah_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۹/۲ - ۹:۵۷
ضرورت بازنگری نظام اقتصادی افغانستان

این اثرعلمی- تحقیقی توسط سرمحقق شیرعلی تزری به رشته تحریر درآمده است.

در این اثر علمی- تحقیقی عناوین چون: نظام های اقتصادی و پاسخ آنها به مسایل اساسی اقتصاد، ضرورت انتخاب نظام اقتصادی و دشواریها فرا راه آن، دشواریهای نظام اقتصاد بازار در افغانستان و پیشنهاد نظام اقتصادی مناسب برای افغانستان برجسته گی دارد.

دراین اثر به پرسش های ذیل به گونۀ مشخص پاسخ داده شده است: اقتصاد افغانستان ازنظر ویژه گیهای ساختار درونی متناسب با کدام یک از جهت گیریهای عمومی(پلان مرکزی، یا بازار) است؟ به عبارت دیگر رشد اقتصادی افغانستان با کدام یک از این جهت گیریهای عمومی، هزینه کمتر می طلبد؟ و در صورت انتخاب هر یک ازاین شیوه های تنظیم اقتصاد، چه موانعی در راه عملکرد موفقیت آمیز آن قرار دارد؟

محقق با اتکا به منابع تیوریک موضوع و تحقیقات میدانی و پرسشها از طیف های مختلف مردم موضوع را به بررسی گرفته و مبتنی به آن نظام اقتصادی را که با شرایط منحصر به افغانستان از کارآیی بیشتر برخوردار است پیشنهاد نموده است. بناءً مطالعۀ این اثربرای محصلین، محققین و علاقه مندان به مسایل اقتصادی مفید و دلچسپ می باشد.

علاقمندان گرامی می توانند محتویات صفحات نخست این اثر را از لینک ذیل به دست آورند:

https://asa.gov.af/sites/default/files/2023-11/History%20of%20Literature%20of%20Pashayi%20Language.pdf

یادداشت: اثر ياد شده را از ریاست اطلاعات و ارتباط عامه اکادمی علوم به قيمت مناسب به دست آورده می توانید.

شماره تیلفون: ۰۲۰۲۲۰۱۲۷۹

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۰:۵۹
Background image

دفاع از پروژۀ علمی – تحقیقی تحت عنوان (بررسی کاربرد معادلات دیفرانسیل معمولی برای دریافت شدت جریان برق در برخی از مدار های برقی)

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی – تخنیکی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک محترم نامزد محقق خورشید انور "نیازی" عضو علمی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک پروژۀ علمی – تحقیقی خویش. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۱۱:۳۴
Background image

دفاع از پروژه علمی – تحقیقی تحت عنوان (( بررسی طرق وقایوی و تداوی پوسیدګی دندانها))

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی- تخنیکی مرکز علوم طب محترم نامزد محقق داکتر احمد جاوید وردک عضو علمی مرکز علوم طب پروژه علمی – تحقیقی خویش را تحت عنوان (( بررسی طرق. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۴
Background image

ارزیابی كاربرد دیوار برشی کانکریتی در صنعت ساختمان

«کنفرانس علمی- تحقیقی» اکادمی علوم: معاون سرمحقق انجنیر محمد مرتضی "شیرزوی" آمر انستیتوت ساختمانی، مرکز ریاضی، فزیک و تخنیک، معاونیت بخش علوم طبیعی- تخنیکی اکادمی علوم افغانستان کنفرانس. . .

BACK TO NEWS