طرز استفاده از تولکیت علوم زمین “GST” در امور تحقیق

Ezatullah_admin
یکشنبه ۱۴۰۱/۳/۱ - ۱۶:۳۷
طرز استفاده از تولکیت  علوم زمین   “GST” در امور تحقیق

"کنفرانس علمی – تحقیقی”

به تاریخ :۱/۳/۱۴۰۱

ارایه دهنده کنفرانس: معاون سر محقق انجنیر نجیب الله "حسینی"

از باور های علمی و دینی تکامل جهان هستی است که با پیشرفت علم، انسان به آن باور ها متیقن می گردد. این باور ها زمانی کامل می گردد که توسط انسان های خبیر ومتفکر علوم متداوله را به درجه عالی آن فرا گرفته باشد، تا واقعیت های جهان هستی آشکارا گردد.

تحقیقات در مورد زمین از بدو پیدایش آن صورت گرفته است. دانشمندان نیز با دست دسترسی به آمار و ارقام از منابع قدیمی و علوم متداوله در تحقیقات استفاده نموده اند. اما با پیشرفت علوم و اکتشافات اخیر منابع تحقیق نیز از گذشته ها غنی تر و ساده تر گردیده است. در گذشته ها محقیقین نسبت عدم امکانات مدت های مدیدی را دنبال منابع تحقیق شده مصروف و چه بسا نسبت عدم وسایل تحقیق در علوم تجربی مانند تشعشع آفتاب در کل، وزش باد، پیش بینی آب و هوا چون به سادگی امکان پذیرنبود با تحمل کاستی ها نظر به مسؤلیت پذیری و احساس نیک شان، زحمات را متقبل می گردیدند تا یک رساله علمی – تحقیقی را بدسترس راهپویان علوم قرار دهند. اما با اکتشافات علوم و تلاش دانشمندان علوم طبیعی در کنار سایر علوم برای دانشمندان و محققین شرایط بهتری مساعد گردیده است که با استفاده از این اکتشافات میتوان در مدت زمان کوتاه، نتایج مهم و بزرگ را بدست آورد و مورد استفاده قرار داد. با در نظر داشت مطالب فوق سافت ویر (GST) که اکثر اطلس های کشور چون ساحات باد خیز، تشعشع آفتاب، ارتفاعات، آبها و قریه ها و .... و موقعیت جغرافیایی کشور را در بر دارد، دراین کنفرانس توضیح و بحث تحلیل و ارزیابی اقتصادی در امور انرژی با استفاده از پروگرام Homer اقتصادیت انرژیتیکی را ارایه میدارد، بحث گردید که مورد استقبال دانشمندان قرار گرفت.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۸ - ۹:۵۲
Background image

وضعیت شهروندی و شهر نشینی در کابل

“کنفرانس علمی – تحقیقی “ (طی دو دهه اخیر) ابتدا روی مبرمیت موضوع، هدف و شیوهٔ تحقیق صحبت شد،‌ بعداً در رابطه به تاریخچه شهر کابل مختصراً نکات چند بیان گردید. متعاقباً تعریف های از فرهنگ. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۰:۵۹
Background image

دفاع از پروژۀ علمی – تحقیقی تحت عنوان (بررسی کاربرد معادلات دیفرانسیل معمولی برای دریافت شدت جریان برق در برخی از مدار های برقی)

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی – تخنیکی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک محترم نامزد محقق خورشید انور "نیازی" عضو علمی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک پروژۀ علمی – تحقیقی خویش. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۱۱:۳۴
Background image

دفاع از پروژه علمی – تحقیقی تحت عنوان (( بررسی طرق وقایوی و تداوی پوسیدګی دندانها))

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی- تخنیکی مرکز علوم طب محترم نامزد محقق داکتر احمد جاوید وردک عضو علمی مرکز علوم طب پروژه علمی – تحقیقی خویش را تحت عنوان (( بررسی طرق. . .

BACK TO NEWS