وضعیت شهروندی و شهر نشینی در کابل

Ezatullah_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۸ - ۹:۵۲
وضعیت شهروندی و شهر نشینی در  کابل

“کنفرانس علمی – تحقیقی “

(طی دو دهه اخیر)

ابتدا روی مبرمیت موضوع، هدف و شیوهٔ تحقیق صحبت شد،‌ بعداً در رابطه به تاریخچه شهر کابل مختصراً نکات چند بیان گردید. متعاقباً تعریف های از فرهنگ و دستاورد های فرهنگی داده شد. شهر نیز به معرفی گرفته شد و تفکیک شهر با روستا واضح گردید.

تعریف های از شهروندی و شهرنشینی قسمت دیگر کنفرانس را تشکیل می داد. اینکه چرا ما شهرنشین می شویم و زیادتر کابل را برای زنده گی خود انتخاب می نماییم؟ دلایل آن ارایه گردید همچنان مهاجرت ها در کابل نیز به مثابهٔ یکی از عوامل واضح گردید.

ویژه گی های شهر(کابل) بیان گردید، به تعقیب آن روی معضل و مشکلات کابل معلومات داده شد. به منظور نهادینه شدن فرهنگ شهروندی و شهرنشینی بعضی راهکارهایی توضیح شده و کنترول اجتماعی به مثابهً یکی از عامل این راهکارها بیان گردید. همچنان واضح گردید که هرگاه نتوانیم به راهکار های یاد شده جنبهً عملی دهیم بناءً جامعه بیشتر از این آسیب پذیر شده و مشکلات در تمام عرصه های زنده گی نمایان خواهد شد. نقش ملا امامان، رسانه ها و متنفذین در راستای نهادینه شدن فرهنگ شهروندی و شهرنشینی توضیح گردید و اضافه گردید کسانی که می خواهند در شهر زنده گی نمایند خود را ملزم به اصول و قواعد زنده گی شهری و شهرنشینی سازند. نتیجه گیری و پیشنهادها بخش اخیر کنفرانس را تشکیل می داد. به پرسش های دانشمندان پاسخ داده شد و کنفرانس با دعاییه به اتمام رسید.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۸ - ۹:۵۲
Background image

وضعیت شهروندی و شهر نشینی در کابل

“کنفرانس علمی – تحقیقی “ (طی دو دهه اخیر) ابتدا روی مبرمیت موضوع، هدف و شیوهٔ تحقیق صحبت شد،‌ بعداً در رابطه به تاریخچه شهر کابل مختصراً نکات چند بیان گردید. متعاقباً تعریف های از فرهنگ. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۰:۵۹
Background image

دفاع از پروژۀ علمی – تحقیقی تحت عنوان (بررسی کاربرد معادلات دیفرانسیل معمولی برای دریافت شدت جریان برق در برخی از مدار های برقی)

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی – تخنیکی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک محترم نامزد محقق خورشید انور "نیازی" عضو علمی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک پروژۀ علمی – تحقیقی خویش. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۱۱:۳۴
Background image

دفاع از پروژه علمی – تحقیقی تحت عنوان (( بررسی طرق وقایوی و تداوی پوسیدګی دندانها))

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی- تخنیکی مرکز علوم طب محترم نامزد محقق داکتر احمد جاوید وردک عضو علمی مرکز علوم طب پروژه علمی – تحقیقی خویش را تحت عنوان (( بررسی طرق. . .

BACK TO NEWS