جلسه کمیته ارزیابی اجراآت، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کادری اکادمی علوم برگزار شد

Ezatullah_admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۴/۸ - ۱۰:۵۵
جلسه کمیته ارزیابی اجراآت، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کادری اکادمی علوم برگزار شد

شنبه، 7 سرطان 1399

جلسه کمیته ارزیابی اجراآت، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کادری اکادمی علوم افغانستان به ریاست استاد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اعضای کمیته گزارش شان را در مورد تکمیل و نهایی شدن طرح اصلاحات در اکادمی علوم ارائه کردند.

اعضای جلسه گزارش دادند که بر اساس فیصله جلسه قبلی کمیته، چندین جلسه برای بحث روی شرایط استخدام محققین در اکادمی علوم، شرایط خاص استخدام رئیس و معاونین اکادمی علوم، شیوه و روش تحقیق، نحوه نظارت از تحقیق و تعدیل قانون اکادمی علوم برگزار کرده‌اند و دیدگاه‌ها و پیشنهادات شان را در متن طرح اصلاحات اکادمی علوم، گنجانده‌اند.

استاد دانش ضمن اظهار قدردانی از تلاش های اعضای کمیته موظف گفت که کار در مورد طرح اصلاحات اکادمی علوم با پیشرفت خوبی همراه بوده است و به نتیجه نهایی نزدیک هستیم.

معاون رئیس جمهور به اعضای جلسه هدایت داد که متن طرح اصلاحات در اکادمی علوم را طی دو روز آینده به صورت دقیق بررسی کنند و پیشنهادات شان را به صورت مکتوب، به دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری بفرستند.

وی تأکید کرد که هدف کلی این است که یک طرح جامع و کاربردی برای اصلاحات در اکادمی علوم افغانستان تهیه و به ریاست جمهوری ارائه شود و در این راستا باید دقت لازم صورت گیرد.

در این جلسه همچنین وزارت تحصیلات عالی گزارش خود را در مورد ارزیابی بخش علوم طبیعی و مجلات اکادمی علوم ارائه کرد.

وزیر تحصیلات عالی به جلسه گزارش داد که بر اساس ارزیابی این وزارت، ضرورت است که بخش علوم طبیعی در ساختار اکادمی علوم باقی بماند، اما باید اصلاحات جدی در این بخش به وجود آمده و برای بهبود آن کار شود.

وزیر تحصیلات همچنین گفت که بر اساس ارزیابی این وزارت، مجلات اکادمی علوم از نگاه شکلیات، روش تحقیق، نتیجه‌گیری تحقیقات و نمایه سازی مشکلات جدی دارد و با معیارهای نشریات علمی بین‌المللی، مطابقت ندارد.

استاد دانش گفت که مطابق ارزیابی وزارت تحصیلات عالی، بخش علوم طبیعی در ساختار اکادمی علوم باقی می‌ماند و به صورت شتاب‌زده در مورد حذف آن از ساختار این نهاد نباید تصمیم گرفته شود.

معاون رئیس جمهور افزود که ارزیابی وزارت تحصیلات عالی از بخش علوم طبیعی و مجلات اکادمی علوم ضمیمه طرح نهایی شده و به ریاست جمهوری و جلسه کابینه ارائه گردد.

استاد دانش گفت که این کمیته یک جلسه دیگر را برای نهایی شدن طرح اصلاحات اکادمی علوم برگزار می‌کند و در آن جلسه کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی نیز دعوت می‌شود تا در زمینه تشکیل اکادمی علوم بحث شود.

کمیته ارزیابی اجراآت، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کادری اکادمی علوم افغانستان بر اساس فرمان رئیس جمهور و تحت نظر معاون دوم ریاست جمهوری، وضعیت کنونی اکادمی علوم کشور را بررسی و طرح اصلاحات آن را آماده کرده و به کابینه ارائه می‌کند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۸ - ۹:۵۲
Background image

وضعیت شهروندی و شهر نشینی در کابل

“کنفرانس علمی – تحقیقی “ (طی دو دهه اخیر) ابتدا روی مبرمیت موضوع، هدف و شیوهٔ تحقیق صحبت شد،‌ بعداً در رابطه به تاریخچه شهر کابل مختصراً نکات چند بیان گردید. متعاقباً تعریف های از فرهنگ. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۰:۵۹
Background image

دفاع از پروژۀ علمی – تحقیقی تحت عنوان (بررسی کاربرد معادلات دیفرانسیل معمولی برای دریافت شدت جریان برق در برخی از مدار های برقی)

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی – تخنیکی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک محترم نامزد محقق خورشید انور "نیازی" عضو علمی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک پروژۀ علمی – تحقیقی خویش. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۱۱:۳۴
Background image

دفاع از پروژه علمی – تحقیقی تحت عنوان (( بررسی طرق وقایوی و تداوی پوسیدګی دندانها))

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی- تخنیکی مرکز علوم طب محترم نامزد محقق داکتر احمد جاوید وردک عضو علمی مرکز علوم طب پروژه علمی – تحقیقی خویش را تحت عنوان (( بررسی طرق. . .

BACK TO NEWS