مجله علمی – تحقیقی تبیان

Ezatullah_admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۱/۱۵ - ۱۱:۲۹
مجله علمی – تحقیقی تبیان

مجلات علمی – تحقیقی به مجلاتی اطلاق می گردد که مقاله های آن ها به ارایه یافته های جدید علمی حاصل از طرح های پژوهشی، و سایر موارد پژوهشی اعم از پژوهشهای بنیادی، کاربردی، تحلیلی، انتقادی، توسعه ای که از دو ویژگی اصالت و ابداع برخوردار باشد، می پردازد و با هدف پیشبرد مرزهای علمی ارایه می شود.

پس بنا به تعریف بالا مجلاتی که به چاپ مقالات علمی - تحقیقی می پردازند مجلات علمی تحقیقی محسوب می شوند.

مجله تبیان که بر اساس نظرات حداقل ۴ داور متخصص و رتبه گذاری توسط داوران، ۸۰ درصد مقالات آن علمی تحقیقی در رشته های مختلف علوم اسلامی بوده و نیز دارای یافته و نگاه جدیدی به موضوع مورد بحث مقاله باشد.

هدف نشریات و مجلات علمی تحقیقی پیشبرد مرزها و محدوده های علم و فرهنگ می باشد، اینکه بتواند دانش و یافته ای جدید را به دانش بشری اضافه کند و یا دانش قبلی را بسط و گسترش دهد و روندی جدید را به روی جامعه علمی باز کند.

مخاطبین اصلی این نوع از مجلات قشر پوهنتونی و آکادمیک مانند استادان، محصلین مقاطع مختلف و همچنین پژوهشگران و محققین مراکز تحقیقی، علمی و پژوهشی می باشند. مقالات منتشر شده در مجلات علمی تحقیقی در جامعۀ آکادمیک از اعتبار بیشتری برخوردار است و به این دلیل بسیاری از استادان، دانشجویان و محصلین به دنبال نوشتن مقالات علمی پژوهشی هستند.

با درنظرداشت شیوه های علمی در اکادمی علوم افغانستان بخش معاونیت علوم اسلامی مجله ای را در سال ۱۳۷۹ تحت عنوان تبیان راه اندازی نمودند تا مباحث و مسایل عقیده، تفسیر و علوم القرآن، حدیث و علوم حدیث، سیرت، فقه، اصول فقه، تاریخ اسلام و ثقافت اسلامی را به صورت علمی تحقیقی، واکاوی نمایند و در دسترس استادان و محصلین قرار دهند.

اکثریت مقالات مجله تبیان، مقالات علمی - تحقیقی هستند که ویژگی مقالات علمی- تحقیقی گزارش تحقیقات و یا پژوهش هایی است که باید بتوانند حرف نو در جهان علوم دینی بزنند و به سوالی از جامعه علمی پاسخ دهند. به عبارت دیگر هدف اصلی، جستجو و کاوش حقیقت و کشف مجهولاتی است که تا زمان نوشته شدن مقاله جوابی برای آن وجود نداشته است.

شماره ۶۴ مجله تبیان که تازه به چاپ رسیده، عناوین مقالات با اسمای نویسندگان آن بطور ذیل می باشد:

1. بطن قرآن از دیدگاه آلوسی و مصادیق آن/ عبدالحی حبیبی صالحی

2. مسئولیت پذیری از دیدگاه اسلام/ معاون سرمحقق عبدالناصر باهر

3. اهمیت محیط زیست در زندگی انسان از دیدگاه اسلام/ معاون سرمحقق عبدالرؤف هجرت

4. تفاوت آرامش در یوگا با اطمینان در نماز/ معاون سرمحقق خواجه ذاکر صدیقی

5. فعالیت های (علمی -اجتماعی- سیاسی) علامه قاری نیک محمد/ سرمحقق عبدالرحمن حکیمزاد

6. شخصیت زن مسلمان از دیدگاه علامه اقبال لاهوری/ سرمحقق یوسف حازمی

7. د شرابو دنیوي او اخروي زیانونه/ معاون سرمحقق محمد حسن توحیدي

8. ایمان به قدر و استفاده از اسباب/ معاون سرمحقق محمد کبیر مشفق

9. په شرعی نصوصو کې چاپېریال ساتني ته ځانګرې پاملرنه/ څېرنوال عبدالرحمن حامد

10. بارزترین ارزشهای اخلاق اجتماعی در جامعۀ افغانی/ محقق عبدالحمید وفا

یادداشت: مجله ياد شده را از ریاست اطلاعات و ارتباط عامه اکادمی علوم به قيمت مناسب بدست آورده می توانید.

شماره های تیلفون: 0708164740 / 0202201279

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۰:۵۹
Background image

دفاع از پروژۀ علمی – تحقیقی تحت عنوان (بررسی کاربرد معادلات دیفرانسیل معمولی برای دریافت شدت جریان برق در برخی از مدار های برقی)

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی – تخنیکی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک محترم نامزد محقق خورشید انور "نیازی" عضو علمی مرکز علوم ریاضی، فزیک و تخنیک پروژۀ علمی – تحقیقی خویش. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۱۱:۳۴
Background image

دفاع از پروژه علمی – تحقیقی تحت عنوان (( بررسی طرق وقایوی و تداوی پوسیدګی دندانها))

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی- تخنیکی مرکز علوم طب محترم نامزد محقق داکتر احمد جاوید وردک عضو علمی مرکز علوم طب پروژه علمی – تحقیقی خویش را تحت عنوان (( بررسی طرق. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۴
Background image

ارزیابی كاربرد دیوار برشی کانکریتی در صنعت ساختمان

«کنفرانس علمی- تحقیقی» اکادمی علوم: معاون سرمحقق انجنیر محمد مرتضی "شیرزوی" آمر انستیتوت ساختمانی، مرکز ریاضی، فزیک و تخنیک، معاونیت بخش علوم طبیعی- تخنیکی اکادمی علوم افغانستان کنفرانس. . .

BACK TO NEWS