چند توصیه مهم جهت وقایه از ویروس کرونا یا مرض COVID -19

Ezatullah_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱/۶ - ۸:۳۱
کرونا ویروس

اتخاذ اقدامات جهت محافظت خویش  - پاک کردن یا شستن دستها 1 بعد از رفتن به بیرون از خانه و گشت و گذار در محلات عامه، بعد از پاک کردن بینی، سرفه کردن، عطسه زدن، قبل و بعد از غذا خوردن، قبل و بعد از  02 آماده کردن غذا و بعد از استفاده از تشناب دستهای تان را حداقل برای  )Hand sanitizer( ثانیه با آب و صابون بشوئید و یا از ژل پاک کنندۀ دست استفاده کنید. 
  - از تماس نزدیک با افراد مریض اجتناب نمائید 0 COVID اگر مرض - در جامعه یا محلۀ تان انتشار داشته باشد از تماس 19 نزدیک با افراد مریض اجتناب نمائید و بین خود و مردم فاصله ایجاد کنید . این نکته بطور ویژه برای افرادی توصیه  می شود که در خطر زیاد مصاب COVID شدن به بیماری شدید  . - قرار دارند 19
  - ماسک بپوشید 3 زمانیکه در محیط یا محله گشت و گذار می نمائید و یا از یک فردی بیمار مراقبت می کنید بهتر است ماسک بپوشید .خود را مطمئن سازید که ماسک دهن و بینی تان را بپوشاند و زمانیکه ماسک را پوشیدید از تماس با آن اجتناب نمائید .ماسک های یکبار مصرف را بعد از استعمال فوراً دور کنید و در زباله دانی سرپوش دار بیاندازید و بعد از دور کردن ماسک دست های تان را بشوئید . 
 - از دست دادن و روبوسی خودداری کنید .حد اقل با سایر 4 افراد یک متر فاصله بگیرید . 
 
- سطوحی که معموًلا با آنها تماس صورت می گیرد باید روزانه پاک 5 )شوند .این سطوح شامل میزها، دستگیره Disinfect( )و ضدعفونی Clean( ها، سویچ های روشن و خاموش کردن چراغ ها، کمپیوتر و کیبورد آن، تلیفون ها، کمود، دستشوی ها، شیردهن ها و غیره                می باشند

 

Documents

فایل مکمل را از اینجا دانلود نماید

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۱۱:۳۴
Background image

دفاع از پروژه علمی – تحقیقی تحت عنوان (( بررسی طرق وقایوی و تداوی پوسیدګی دندانها))

اکادمی علوم افغانستان معاونیت بخش علوم طبیعی- تخنیکی مرکز علوم طب محترم نامزد محقق داکتر احمد جاوید وردک عضو علمی مرکز علوم طب پروژه علمی – تحقیقی خویش را تحت عنوان (( بررسی طرق. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۴
Background image

ارزیابی كاربرد دیوار برشی کانکریتی در صنعت ساختمان

«کنفرانس علمی- تحقیقی» اکادمی علوم: معاون سرمحقق انجنیر محمد مرتضی "شیرزوی" آمر انستیتوت ساختمانی، مرکز ریاضی، فزیک و تخنیک، معاونیت بخش علوم طبیعی- تخنیکی اکادمی علوم افغانستان کنفرانس. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۰:۴۳
Background image

پروسس محصولات زراعتی و نقش آن در رشد اقتصاد کشور

«سیمینار علمی – تحقیقی» الیوم مؤرخ 24/10/1402 سیمینار علمی – تحقیقی تحت عنوان « پروسس محصولات زراعتی و نقش آن در رشد اقتصاد کشور » به اهتمام مرکز علوم کیمیا، بیولوژی و زراعت معاونیت بخش. . .

BACK TO NEWS